04 فوریه 2020
فوریه 4, 2020

غذاهای مفید برای بانوان

0 دیدگاه

غذاهای مفید برای بانوان

انتخاب غذاها و نوشیدنی هایی که هر روز می خورید بر سلامتی شما تأثیر می گذارد. انتخاب غذاها و نوشیدنی های سالم می تواند به جلوگیری یا مدیریت بسیاری از مشکلات سلامتی که بر زنان تأثیر می گذارد کمک کند و مطالعات نشان می دهد که وقتی یک زن سالم بخورد، همه افراد در خانواده او احتمالاً سالم می خورند.


آیا می دانید کدام غذاها دارای بیشترین ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند؟ خوردن چیزهای سالم همیشه آسان نیست. بنابراین وقتی بشقاب خود را با غذاهای سالم پر می کنید ، باید اطمینان حاصل کند که مواد مغذی را انتخاب می کنید.

به عنوان مثال کاهو برای شما مناسب است ، اما تعویض آن با یکی از سبزیجات پر مغذی تیره و برگ دار مانند اسفناج یا کلم حتی بهتر است.

تغذیه زنان از کودکی تا سالمندی،تغذیه مفید برای بانوان
تغذیه مفید برای بانوان

چه نیازهای غذایی منحصر به فردی برای زنان وجود دارد؟

زنان نیازهای غذایی بی نظیری دارند ، از جمله نیاز به تعداد بیشتری ویتامین و مواد معدنی خاص در دوران بارداری یا بعد از یائسگی.

کالری : در اکثر اوقات ، زنان به کالری کمتری نیاز دارند . دلیل این امر این است که زنان به طور طبیعی ماهیچه های کمتری دارند و معمولاً کوچکتر هستند. به طور متوسط ​​، زنان بالغ بین 1600 تا 2400 کالری در روز نیاز دارند. زنانی که از نظر جسمی فعال تر هستند ممکن است به کالری بیشتری احتیاج داشته باشند. با توجه به سن ، قد ، وزن و سطح فعالیت خود ،به تعداد کالری نیاز داشته باشید.

ویتامین ها و مواد معدنی: کلسیم ، آهن و اسیدفولیک برای خانمها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بهداشت باروری: زنان در مراحل مختلف زندگی مانند دوران بارداری و شیردهی یا بعد از یائسگی نیازهای غذایی متفاوتی دارند .

مشکلات سلامتی: زنان به احتمال زیاد برخی از مشکلات سلامتی مربوط به تغذیه مانند بیماری سلیاک و عدم تحمل لاکتوز و کمبودهای ویتامین و مواد معدنی مانند کم خونی فقر آهن را دارند.

متابولیسم: زنان برخی از مواد را به طور متفاوتی فرآوری می کنند و در استراحت و هنگام ورزش کمتر کالری می سوزانند.

رژیم غذایی شما مانند برنامه ورزشی باید چیزی باشد که بتوانید از خوردن آن لذت ببرید.

تغذیه زنان از کودکی تا سالمندی،تغذیه مفید برای بانوان
یک فنجان کلم بروکلی همچنین 135٪ نیاز روزانه ویتامین C شما را رفع می کند

تغذیه مفید برای بانوان :

در اینجا لیستی از 10 غذای فوق العاده وجود دارد که بیشترین مواد مغذی را بر روی بشقاب شما قرار می دهند:

1. کلم بروکلی

سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی ، گل کلم و جوانه بروکسل یک مانع مفید در برابر سرطان دارند. به این دلیل است که توصیه می کند که هر روز غذاهایی را از آن خانواده غذایی بخورید. در مطالعات آزمایشگاهی ، سولفورافان ، یک ماده شیمیایی موجود در کلم بروکلی و.. است ، در واقع سلولهای سرطانی مانند لوسمی و ملانوم را به خودی خود تخریب می کند. یک مطالعه دیگر نشان داد که این ترکیب ممکن است گسترش سرطان پستان را کند ، کند.

یک فنجان کلم بروکلی همچنین 135٪ نیاز روزانه ویتامین C شما را رفع می کند.

کلم بروکلی منجمد یا تازه ، به راحتی در تمام طول سال در بازار عرضه می شود. برای به دست آوردن بیشترین استفاده از این سبزیجات فوق العاده ، آن را خام یا به راحتی بخار پز بخورید، پختن زیاد ویتامین C آن را از بین می برد.

2. چغندر

این سبزیجات ریشه ای زرشکی شیرین ، غنی و آبدار هستند و ارزش غذایی بسیار زیادی دارد، شما واقعاً باید آنها را بهتر بشناسید.

نوشیدن یک لیوان آب چغندر ممکن است فوراً فشار خون شما را کاهش دهد. فشار خون بالا می تواند به شریان های شما آسیب برساند ، که می تواند منجر به بیماری قلبی ، لخته شدن خون و سکته مغزی شود.

چغندرها با پتاسیم پر شده اند ، که اثرات رژیم غذایی سنگین نمکی را خنثی می کند.

آنها همچنین از نظر فولات بسیار غنی هستند ، که ما نیاز به تولید سلولهای جدیدی داریم که از آسیب DNA (پیشرو در سرطان) جلوگیری کنیم.

آب چغندر همچنین می تواند 16٪ قدرت استقامت را افزایش دهد،که باعث می شود هنگام ورزش احساس خستگی کمتری داشته باشد و بتوانیم طولانی تر ورزش کنیم.

موادمغذی موجود در چغندر نوید خوبی در مبارزه با سرطان و التهاب نشان می دهد.

تغذیه زنان از کودکی تا سالمندی،تغذیه مفید برای بانوان
ساردین یک راه ارزان و راحت برای دریافت روغن ماهی ، ویتامین D و کلسیم به طور هم زمان است

3. زردچوبه

وعده های غذایی خود را با زردچوبه طعم دار کنید. زردچوبه یکی از اعضای خانواده زنجبیل است. کورکومین ، ماده مغذی گیاهی که رنگ زرد طلایی به زردچوبه می بخشد ، مدت هاست که در طب شرقی برای معالجه عفونت ها و کمک به سرعت در بهبود زخم مورد استفاده قرار می گیرد.

این ادویه در درمان شرایطی مانند التهاب ، مشکلات گوارشی ، آرتروز و آلزایمر مفید است.

مناطق هند با مصرف منظم زردچوبه دارای کمترین میزان مبتلا به آلزایمر در جهان هستند. ممکن است با افزایش سن به سلامت مغز کمک کند.

به گفته محققان هندی ، بدن می تواند تنها بخشی از کورکومین را که می خوریم جذب کند ، اما افزودن فلفل سیاه ممکن است توانایی سیستم ما در استفاده از آن تا 2000٪ را تقویت کند.

4. ساردین

ساردین یک راه ارزان و راحت برای دریافت روغن ماهی ، ویتامین D و کلسیم به طور هم زمان است. یک قوطی ساردین 125٪ از نیازهای ویتامین D استخوان شما ، 35٪ از کلسیم مورد نیاز شما و 88٪ نیاز روزانه به سلنیوم شما را تأمین می کند.

سلنیوم ، یک آنتی اکسیدان است که به حفظ سیستم ایمنی بدن در مبارزه کمک می کند و سلول ها را از آسیب محافظت می کند.