روش هایی موثر برای کاهش وزن دانش آموزان چاق

اگر فرزند شما اضافه وزن دارد یا چاق است، کمک به او برای رسیدن به وزن سالم یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برایش انجام دهید اما راه درست برای انجام این کار چیست؟ این معمولا به سن کودک شما بستگی دارد. هیچ عدد واحدی برای مقیاس همه بچه ها وجود ندارد.

محدوده درست بستگی به قد، جنسیت و سن آنها دارد و در واقع، اکثر کودکان نباید وزن خود را از دست بدهند – آنها فقط باید در حالی که رشد می کنند، آن را حفظ کنند.

چگونه می توانید بگویید که فرزند شما نیاز به لاغر شدن دارد یا خیر؟

درباره این با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود صحبت کنید او می تواند به شما کمک کند تا برنامه ای مناسب را برایش داشته باشید همچنین، بعضی از توصیه های متخصص به شما کمک می کنند تا بدانید که کمک به فرزندتان برای رسیدن به وزن سالم، صرف نظر از سن آنها، چه اهمیتی دارد.

سنین 1 تا 6 سال:

هدف:

در اکثر موارد، بچه ها در این سنین باید وزنشان ثابت باقی بمانند و یا به میزان کمتری وزن اضافع کنند.

آنچه شما می توانید انجام دهید:

هنگامی که بچه ها بسیار جوان هستند، مسئولیت روال زندگیشان را بر عهده بگیرید.اطمینان حاصل کنید که روز کودک شما شامل زمان های زیادی – حداقل 60 دقیقه – برای فعال بودن، چه کوهنوردی در باشگاه جنگلی در پارک، چه بازی در حیاط خلوت یا پریدن در اتاق نشیمن. او نباید حتما در یک زمان تمام تمریناتش را انجام دهد.
در زمان های غذا و میان وعده، به او انواع گزینه های مغذی را ارائه دهید.

غذاهای فرآوری شده و سریع را حذف کنید:

آنها کالری و چربی زیادی دارند. در عوض، بشقاب فرزند خود را با میوه ها و سبزیجات و نان سفید، برنج و ماکارونی پر کنید. این مواد دارای فیبر هستند، که می تواند به کودک شما کمک کند تا برای مدت بیشتری سیر بمانند.

اگر کودک شما در ابتدا طرفدار این تغییرات نباشد، اصلا بیخیالش نشوید. تحقیقات نشان می دهد که کودکان بعد از آنکه چند بار این مواد غذایی را در بشقابشان ببینند، بیشتر به خوردن آن چیزها فکر می کنند.

نوشیدنی های شیرین ممنوع:

نوشابه، آبمیوه، و نوشیدنی های ورزشی را با آب و شیر کم چرب معاوضه کنید. تشویق خوردن عادات غذا خوردن خوب است. سه وعده غذا و دو میان وعده از تنقلات در روز می توانند گرسنگی فرزند شما را کم کنند، که باعث می شود او به مرور کمتر پرخوری کند.

تغییرات کوچکی را انجام دهید:

تغییر یکباره رژیم غذایی خانوادگی شما می تواند فرزندتان را ناراحت یا نگران کند. با چند تغییر در هر هفته شروع کنید. با فرزندتان در مورد انتخاب هایی که می کنید، صحبت کنید. توضیح دهید که برخی غذاها به او انرژی بیشتری میدهند.