رعایت نکات اساسی برای پیاده روی و سوزاندن چربی

ورزش یکی از مهمترین برنامه در زندگی هر فردی است اگر فکر می کنید ورزش فایده ای ندارد و انگیزه ای برای 1 ساعت باشگاه رفتن ندارید دوباره فکر کنید. نیم ساعت ورزش ایروبیک روزانه مثل پیاده روی می تواند به سوزاندن چربی شکم و باریک شدن کمترتان کمک کند و از ابتلا به بیماری هایی نظیر بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 پیشگیری نماید.

مطالعات متعددی از این ادعا حمایت می کنند. به عنوان مثلا مطالعه ای که در سال 2007 در مجله بین المللی چاقی منتشر شد به این نتیجه رسید که ورزش هوازی مانند پیاده روی سریع برای کاهش چربی احشایی ضروری است.

مطالعه دیگری که در مجله طب مکمل و جایگزین منتشر شده بود نشان داد زنانی که روزانه بیشتر از 7500 قدم در روز پیاده روی سریع داشتند چربی شکمشان کاهش پیدا کرده بود.با این وجود سوزاندن چربی شکم با پیاده روی به این سادگی هم نیست.

به گفته استیون گولزر Steven Goelzer مربی شخصی ورزشکاران لیگ های حرفه ای ، سوزاندن چربی بیشتر از نوع ورزشی که انجام می دهید به هورمون ها بستگی دارد. ورزش با شدت کم مثل پیاده روی باید درصد بالایی از چربی بدن را بسوزاند ولی حجم تمرین مورد نیاز برای چربی سوزی در همه افراد یکسان نیست. قدرت متابولیسم بدن شخص هم در مقدار پیاده روی روزانه اش برای چربی سوزی موثر است.

سبک زندگی نقش بسیار بزرگتری در سوزاندن چربی شکم ایفا می کند. داشتن رژیم غذایی سالم و دور ماندن از استرس نقشی اساسی در چربی سوزی دارد. در کنار این دو پیاده روی می توانید عاملی برای کوچک شدن شکم شما باشد.

پولزر توصیه می کند برای حفظ سلامت بدن و به حداکثر رساندن پتانسیل چربی سوزی بدن حداقل 6 روز در هفته به مدت نیم ساعت یا بیشتر پیاده روی سریع داشته باشید. ورزش منظم و پیوسته در طولانی مدت به همراه رژیم غذایی سالم و نوشیدن مایعات چربی سوز از جمله چای دارچین، چای زنجبیل و آب کرفس و مدیریت استرس می تواند شما را به باریک شدن دور کمرتان برساند.